piątek, 26 stycznia 2018

Placek z owocami na oleju

Przepis dostałam od mojej Cioci Hani, chyba ponad 30 lat temu :). Wypróbowany wielokrotnie.
25 dkg mąki
3/4 szklanki cukru
2 - 3 jajka - pianę ubić
1/2 szklanki mleka
1 łyżka proszku do pieczenia
1/4 szklanki oleju
Wymieszać składniki ciasta łyżką drewnianą (próbowałam raz mikserem i był zakalec) - na koniec delikatnie wmieszać pianę - ciasto ma być jak gęsta śmietana. Ilość jajek zależy od ich wielkości, jak za gęste to dodać trochę mleka a nawet wodę.
Na wierzch owoce, one i tak się zapadną.
Piec w średnim piecu około 40 minut - sprawdzić patyczkiem.
Ja robiłam z truskawkami, czereśniami, porzeczkami, agrestem, a nawet pokrojonym jabłkiem czy śliwkami.
Jak owoce zbyt soczyste to wygląda trochę zakalcowato, ale moja rodzina bardzo go lubi, a robi się błyskawicznie!
Jest w bardzo starym zeszycie i ledwo go odczytałam, więc zapisałam. Jak zrobię to będzie zdjęcie :D.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz